بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

Best Horror Games PS5 Main.jpg copy 11zon - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

بهترین بازی های ترسناک

اصطلاح ژانر ترس و بقا (Survival horror) در واقع از اولین بازی Resident Evil می‌آید، در واقع هر زمان که یک بازی را از چک پوینت مشخصی دوباره پلی می‌کنید در ژانر ترس و بقا هستید.

Resident Evil Village 1 11zon - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

1) Resident Evil Village

استودیو Capcom که در طول این سال‌ها عناوین بسیاری از این سری موفق را منتشر کرده است، با ایجاد یک نوآوری، قدمی جدید در توسعه بازی برداشت که آن تغییر زاویه دوربین بازی از سوم شخص به اول‌شخص بود. این تغییر انقلابی در شماره هفتم بازی، بسیار به مذاق هواداران خوش آمد و منجر به موفقیت این عنوان گردید.

تجربه دنیای هولناک و ترسناک Resident Evil با دوربین اول‌شخص، قطعاً تجربه‌ای منحصربه‌فرد و بسیار ترسناک‌تر از قبل خواهد بود. به دنبال همین موفقیت، Capcom آخرین شماره بازی را با نام Resident Evil Village با همین فرمول منتشر کرده تا این مسیر به سمت قله محبوبیت را با قدم‌های محکم‌تری طی کند.

بار دیگر در نقش Ethan Winters، شخصیت اصلی گمنام و بدون صورت شماره قبل، بازی خواهید کرد. او که پس از وقایع خطرناک و هولناکی که در آمریکا با خانواده Baker داشت، به همراه همسر و دختر نوزادش زندگی آرامی را تجربه می‌کند؛ اما این آرامش عمر کوتاهی داشته و تیمی با رهبری Chris Redfield به منزل او هجوم آورده و با کشتن همسرش، دختر نوزادش را نیز دزدیده و خودش را بی‌هوش می‌کنند و به روستایی مرموز و شوم منتقل می‌کنند. حال Ethan برای یافتن و نجات دادن دخترش باید دوباره ماجراهای هولناک و مهیجی را در این روستا پشت سر بگذارد و علت هجوم به خانه‌اش را هم بفهمد.

resident evil 4 remake cover scaled copy 11zon 1 - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

2) ریمیک بازی Resident Evil 4

  • تاریخ انتشار: منتشر شده لینک دانلود
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس و کامپیوتر

کپکام در ادامه ریمیک نسخه‌های قدیمی مجموعه رزیدنت ایول، این بار به‌سراغ Resident Evil 4، ساخته فراموش‌نشدنی و انقلابی شینجی میکامی رفته که قرار است ۴ فروردین منتشر شود و می‌تواند یک بازی ایده‌آل برای تجربه در ایام عید نوروز باشد و یک بار دیگر، همراه‌با لیان اس کندی دوست‌داشتنی، به ماجراجویی در روستایی وحشتناک و عجیب بپردازیم.

با‌توجه به آنچه که از نمایش‌های بازی تا الان دیدیم، به‌نظر می‌رسد Resident Evil 4 قرار است وفاداری بالایی به نسخه اصلی داشته باشد؛ البته که برخی جنبه‌ها دچار تغییر هم شده‌اند ولی ساختار کلی بازی حفظ شده و راستش را بخواهید، این تصمیم درستی هم به‌نظر می‌رسد؛ چرا که رزیدنت ایول 4 اصلی هنوز هم از حیث مکانیک‌ها اثر ارزشمندی است و تجربه آن می‌تواند برای خیلی‌ها راضی‌کننده باشد. طبیعی است که پیشرفت مهم دیگر بازی هم جنبه‌های بصری آن است و شاهد گرافیکی امروز و چشم‌نواز خواهید بود.

aPsnf7Xkw8zvhPRRirCQPW 11zon copy 11zon - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

3) Alan Wake 2

  • سازنده: رمدی اینترتینمنت
  • ناشر: اپیک گیمز
  • سبک: ترسناک و بقا
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس

Alan Wake 2، دنباله مورد انتظار بازی اکشن و ماجراجویی مشهور یعنی Alan Wake بوده که با مضامین ترسناک و معمایی‌اش، به یک تجربه تمام عیار در ژانر ترس و بقا تبدیل شده است.

این بازی که توسط استودیوی Remedy توسعه داده شده، بازیکنان را با دنیایی مورمور کننده آشنا می‌کند که در آن شما باید در محیط‌های وهم‌آور حرکت کنید، با دشمنان تهدیدآمیز روبرو شوید و یک راز پیچیده را کنار هم بگذارید.

در حالی که ذات سری Alan Wake در این دنباله جدید حفظ شده است، این عنوان از بازی‌های موفقی مانند Control از همین استودیوی الهام گرفته و آن را به سطح شدیدتر و چالش‌برانگیزتری از ترس ارتقا می‌دهد.

نقد و برسی بازی Alan Wake 2

phasmophobia android game copy 11zon - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

4) Phasmophobia

بازی Phasmophobia یک بازی ترسناک روان شناختی همکاری محور است که در آن شما و اعضای تیم تحقیقاتی ماورا الطبیعه تان وارد یک مکان خالی از سکنه می شوید که پر است از موارد و اتفاقات ماورا الطبیعه و شما باید تا جایی که می توانید شواهدی مربوط به این فعالیت ها و اتفاقات جمع آوری کنید .

شما می توانید از تجهیزات شکار روح خود استفاده کنید تا بتوانید ارواح را پیدا کرده و مدارکی راجع به آن ها به دست بیاورید تا تیم حذف ارواح بتوانند آن ها را نابود کنند .

شما می توانید انتخاب کنید تا در یک مکان امن در کامیون و با استفاده از دوربین های مدار بسته و حسگرهای حرکتی بر موقعیت مکانی منطقه نظارت داشته باشید و از تیم خود پشتیبانی کنید و یا که می توانید خودتان شخصا وارد منطقه ی اصلی شده و درگیر ماجراهای شکار روح شوید ، این ماجرا لحظه به لحظه سختتر و نفس گیرتر خواهد شد .

دانلود کرک انلاین این بازی

Shak 11zon - بهترین بازی های ترسناک جدید و قدیمی /برای pc

5) Dead by Daylight

ژانر وحشت در بازی‌های ویدیویی عناوین زیادی را زیر سایه خودش پرورش داده و سوژه‌های زیادی هم در آن مطرح شده‌اند. از زامبی‌ها گرفته تا ترس‌های روانی و عناوینی که بقا را محوریت اصلی خود قرار می‌دهند.

یکی از بازی‌های متفاوتی که ژانر وحشت را با سبکی جدید معرفی کرد، عنوان Dead by Daylight از استودیو Behaviour Interactive بود که در سبک آنلاین چندنفره، پنج بازیکن را وارد یک نقشه می‌کرد که چهار نفر گروه بازمانده‌ها را تشکیل داده و یک نفر در نقش قاتل خطرناک ظاهر می‌شود.

هدف بازی مشخص است، قاتل باید با استفاده از قابلیت‌ها و قدرتی که دارد، تمامی بازمانده‌ها را پیدا کرده و به زندگی آن‌ها پایان دهد تا پیروز راند شود. در مقابل بازمانده‌ها باید با همکاری و کار گروهی، از دست قاتل فرار کرده و اسیر او نشوند تا بتوانند جان سالم به در ببرند.

زاویه دوربین گروه بازمانده‌ها سوم شخص بوده که به آن‌ها دید بهتری از موقعیت و محیط‌های نقشه می‌دهد؛ اما قاتل با زاویه دوربین اول‌شخص بازی کرده و تمام تمرکزش پیدا کردن و به قتل رساندن قربانیان است.